Öland

Öland
Solnedgång

söndag 17 februari 2013

Att äta en semla

Det var ju fettisdagen i tisdags. Och för en gång skull så åt jag en semla rätt dag. Jag lärde mig äta semlor för bara några år sedan. Äter dessutom ytterst få sorters. De från Ekelunds konditori är de som jag faktiskt gillar bäst. De tycker jag tom är goda.

Fast grädde är inte gott. Så långt har jag inte kommit. Men de gör sin egna mandelmassa och den klarar jag av att äta.

I tisdags var jag i Kalmar på fm. Äta behöver man ju. Så efter frikost på samma konditori, passade jag på att köpa mig en och äta. (Köpte till syrrans sambo, dotter samt svärfar också. Men då jag vet att hennes sambo älskar dem köpte jag en mini för att retas lite.)

När jag äter dem ser de ut så här!


2 kommentarer:

  1. Semla är så gott, men det måste vara från Sultans. Dom är bäst.

    SvaraRadera
  2. Semlor är ingen höjdare. En om året äter jag för att man ska

    SvaraRadera