Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 28 februari 2013

Äntligen!

Har varit i Kalmar förra helgen. Där finns två större blomster affärer eller varuhus kanske de vill kalla sig. Även ett antal större vanliga varuhus också. Har ju letat efter kruka att plantera om mina orkidéer i. Inte helt lätt att hitta glaskruka med hål i. Iaf om man vill ha löst fat till.

Antingen har de inga hål eller sitter fatet fast. Tror vi åkte runt och letade i ett par timmar. På flertal ställen hittade vi inte ens kruka i plast. Orkidéer vill ju ha ljus på rötterna så det funkar inte med mörka krukor.

Men till sist hittade vi glaskrukor med hål i botten och lösa fat. Priset är helt ok. Fast jag köpte bara en då maken inte kunde bestämma sig om den var snygg nog eller ej.

En sak är säker, plantera om orkidéer, det är nog bara Blomsterlandet som anser att man ska kunna. Dock tänker jag köpa fler krukor allt eftersom. Men först ska min äldsta orkidé få ny kompost runt fötterna. Den får gärna överleva ett antal år till.

1 kommentar:

  1. Jag har mina orkideer i vanliga ytterkrukor och dom blommor ofta och mår bra:) Kram

    SvaraRadera