Öland

Öland
Solnedgång

måndag 23 januari 2012

Tja, livet är iaf inte tråkigt.

Händer saker mest hela tiden. Själv sitter jag för det mesta nersjunken stirrande in i datorn. Händer ändå en massa.

Idag när jag satt som bäst och rotade runt i mina filer och letade fakta, kom en kollega in och talade om att chefen som officiellt inte har tillträtt än slutar om en månad. Häpp! Så hemska var vi. (Egentligen fick han bara ett annat erbjudande som bara inte gick att motstå men det talar vi inte så högt om.)

Hyresvärden ringde i lördags och talade om att vi behövde vara hemma idag runt 13 för ventilationen skulle kontrolleras. Jaja jag har ju uppgifter jag kan göra var som helst. Hade lite samtal som jag också sparade till eftermiddagen och gjorde hemifrån.

Hade sådan tur att tvättstugan var ledig. Passade på att tömma tvättkorgen samtidigt. Bara så att vän av ordning vet om det så jobbade jag till drygt 17 istället för 16,00. Och svarade på ett jobbmail för en kvart sedan. Gillar dessa smartphones. Tänk att sitta hemma i fåtöljen och kunna svara chefen på mail. Inte dumt alls.

Vädret har varit toppen idag. Men det var nog mest för att jag inte hade en chans att komma ut. Lite för kallt för att sitta på balkongen med jobbdatorn. Var bara -4° ute. Inget man sitter stilla någon längre stund....


Men nu tar jag kväll och går och lägger mig. Har ju varit lite nyttig idag. Tömde ju tvättkorgen, motionerade maken, blev av med de flesta råttorna i hörnen, blev av med fettet i fläkten osv. Nog är man värd lite vila nu.

God natt!

5 kommentarer:

  1. Vad trevligt att hitta dig här. tack föe din titt hos mig.
    Vi har -9 grader Burr. Kom nyss hem från bio. Sett Hamilton. Kram

    SvaraRadera
  2. Mycket du har hunnit idag, du är duktig :)

    SvaraRadera
  3. Oj va mycket du har hunnit med,
    smarta saker det finns nu för tiden när man kan sitta hemma och jobba,
    blir lite svårare med mitt jobb och alla barnen ;)
    Kul att du gillade askarna,
    är det någon du vill beställa så fixar jag det till dig vet du :)
    Ha en trevlig kväll.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Kul att du kommit igång att blogga igen. Det är så trevligt att få lite nyheter.

    SvaraRadera
  5. Då kan du behöva vila en stund du som alltid är i gång med något.

    SvaraRadera