Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 11 januari 2012

Staterna igen?

Smiter in en runda på lunchen. Men jag behöver  fundera och fundera så man kan få en och en annan kommentar är aldrig dumt.

Vad jag funderar på? Chefen mailade och frågade om jag kunde tänka mig att åka till staterna 3-6 månader. Det är rätt lång tid. Men visst lockar det. Lite längre ner i mailet skrev han också att kanske kan chefen i Staterna kanske gå med på två veckors pass.


Resorna är inte att leka med. Det är totalt lång tid. Och maken ska få lov att säga sitt. Men om jag åker och kan få dela upp dessa månader. Skulle jag nästan föredra att vara över i fyra veckor och vara hemma i två. Tror det är att föredra för kroppens skull.

Nåväl, vad tycker Ni? Ska jag ta det eller ej?

5 kommentarer:

  1. Min bror jobbar 8 veckor och är hemma 2. Han trivs med det så det kan vara värt att testa. Det ger ju en hel del pengar. Är det inte för alltid och gubben inte knorrar allt för mycket tycker jag du skall testa :)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker absolut att du ska ta chansen att åka över och jobba där igen!
    Och, om det är möjligt att dela upp det lite - med tillräckligt lång tid för både arbete och ledighet - så att jetlag och annan trötthet hinner gå ur kroppen... så vore väl det toppen. :)

    Och, så kan du ju rapportera från "over there" och låta oss få "åka med" till staterna en gång till. ;)

    SvaraRadera
  3. Oj vilket svårt val, när det är under så lång tid.
    Jag vet inte vad jag tycker du ska göra, men jag är i oför sig veldigt velig av mig, så mig är inte mycket att fråga :)

    Det är säkert en jätte upplevelse att vara med om...

    Du o din man kommer säkert att komma fram till ett bra beslut.

    Tala gärna om när du bestämt dig.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Oj det var lång tid. Vilket svårt beslut.

    SvaraRadera
  5. Jag tycker nog du ska ta det men iofs så är det väldigt lång tid, men går det o dela upp så vore det ju kanon :)
    Ni löser det säkert!
    Kram

    SvaraRadera