Öland

Öland
Solnedgång

söndag 29 januari 2012

Nåja en del hann jag med.

Dock inte allt. En del försvann i rena farten å andra sidan tillkom en del annat.

Tre maskiner tvätt  Klart
Packa det sista (Ligger i tvätten nu) Klart
Vattna blommorna (Håll tummarna att maken kommer ihåg att göra det två gånger i veckan när jag är borta!) Klart
Kassera en massa kartonger som står lite här och var
Besöka pappers och kartong insamlingen
Bära ner dotterns byrå igen Klart
Ta tillbaka min hurts
Sortera in alla betalda räkningar Klart (Varför gör jag det bara 2-3 gånger om året för och inte på en gång?)
Leta rätt på pinkoden till mitt amex kort (underlättar när jag ska betala för mig under resan.) Klart
Plocka undan lite överallt och ingenstans (Varifrån kommer allt?) Klart (Maken hjälpte till så det gick fort.)
Sortera ur mina lådor när de ändå är rätt tomma. Klart
Kolla igenom garderoben när jag ändå är igång Klart
Förbereda påsen till makens dotter (Maken ska ändå till henne i samband med annat om ett par veckor) Klart eller kanske kan hitta mer men allt jag visste om är nerpackat.
INTE dammsuga. (Det vill maken göra, dock en annan dag. Nåja from tisdag så ser inte jag råttorna längre.)
Handla lite småsaker Klart om man bortser från att vi kom på mer som behövde handlas när jag kom hem.
Klippa maken Fast det fixade han själv.


Förutom det har jag uppgraderat min försäkring (och grälat med maken om det dessutom). Klart
Kommit på att jag måste aktivera mitt nya amexkort.  (Får göras under morgondagen.)
Sorterat lite i förrådet Klart
Burit ner mina tomtar som jag hittade i väskan Klart
Dock behöver jag plantera om blomman jag fick i huvudet häromdagen. Underlättar om krukan är hel och inte spräckt.

Får inte glömma att hämta de beställda dollarna i morgon. Tänker dock sluta någon timma tidigare så jag hinner. Kanske jag kan hinna med lite av det som inte blev gjort idag.

Har vägt min väska och vet att den klarar vikten galant. Har tre kilo till godo. Och då har jag ett antal böcker nerpackade som ska stanna i staterna när jag åker hem. Hoppas hinna läsa ut samtliga utom en. Lite omväxling till att se mig omkring och skriva om det på den lediga delen av tiden.

Men nu ska jag be maken föra över bilderna från min kamera. Vill ju ha tomt bildminne och fulladdade batterier. Vill inte behöva börja vistelsen med att behöva ladda. Därefter ska kortläsaren också packas ner.

Ni får ha det så gott till vi ses igen. Om det blir i morgon eller för mig onsdagkväll vet jag inte i skrivande stund. Har svårt att tänka mig att jag orkar på tisdag. Resan tar totalt 24 timmar med tåg, flyg, taxi och väntetider. Så när jag är framme på hotellet lär jag vilja sova.

Ha de' !

2 kommentarer: