Öland

Öland
Solnedgång

lördag 7 januari 2012

Då var det avresedag

För dottern då. Hon hade idag 2 byten med 8-9 min på sig emellan de olika tågen. Till detta resväska i vikt för mycket samt en ryggsäck i samma status samt en datorväska. Så tåg i tid är sånt man gillar. Första tåget var ca 3 min sent och blev ytterligare två minuter då någon var tvungen att röka! Jisses vad sur jag blev. Är man så beroende av nikotin får man väl ha tuggummi eller plåster med sig. Nope jag röker inte.....


Dock var det X2000 och de lyckades köra in de 5 min samt en extra. Dottern fick en extra vid bytet i Norrköping. Även detta tåg till Sala som startar i Norrköping höll tiden. Dock var det väl fullt vilket gjorde att dottern efter en timme reste sig upp och stod resten av den resan. Så trångt att hon blev åksjuk. Inget kul men hon hann resa sig i tid innan hon var för dålig.


Även andra tåget var framme i Sala i tid. Dock var sista tåget hon skulle med sena. Som mest tror jag det var 7 minuter men de lyckades köra in 5 min av dessa. Och som tur var skulle hon bli hämtad vid stationen. Av sin far och sin pojkvän. Det sista jag hörde ifrån henne var att de skulle minsann få ta över de två tunga väskorna. Det var trots allt deras julklappar som var tyngst! Nu lär jag inte se henne förrän till sommaren.


Nåja, jag lär ju inte vara mycket ledig innan dess heller. Inte lär jag kunna ta så många dagar heller så det blir nog bra med att vi ses till semestern. Telefonen är ju tillgänglig mest hela tiden. Och med dagens mobiler så lär man nog kunna klara sig till dess. Har tröstat mig med att packa ner samtliga tomtar utom två. Den ena ska ner i samma låda som advent ljusstakarna som jag behåller en vecka till tror jag. De är rätt mysiga men kulorna åker ner innan kvällen. Tror jag...............

6 kommentarer:

  1. Kommer gärna och hälsar på om jag är i närheten :)
    Det värsta med att åka tåg är alla dessa byten,
    hoppas att hon kom fram ordentligt i alla fall.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Fy vilken stress med alla byten

    SvaraRadera
  3. Hoppas hon hann med alla byten.
    Ha en fin söndag
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja det ver inte lite byten...

    SvaraRadera
  5. Det hade väl blivit tomt runt henne om hon inte hunnit få bukt med åksjukan...
    Ibland är det bra att tiden går fort.

    SvaraRadera
  6. Stackarn! Hon som hade så tunga väskor!!

    KRAM!!

    SvaraRadera