Öland

Öland
Solnedgång

söndag 2 oktober 2016

En förlorad dag

Har varit en helt ok dag även om jag knappast kan säga att jag har gjort någon vidare nytta. Vaknade av väckarklockan. Besökte toaletten sen gick jag och la mig igen. Kunde dock inte somna om så efter en stund gav jag upp och steg upp iaf. (Kan dock erkänna att nu är jag desto tröttare.) Tog dock god tid på mig att klä på mig och äta frukost. Slöade en stund till innan jag körde igång tvättmaskinen med den sista tvätten för denna veckan. Det kommer ju mer i den redan i morgon. Eller gjorde faktiskt redan efter min promenad. Som  jag tog så snart tvättmaskinen var klar och den rena men blöta tvätten antingen hängde på tork eller låg i torktumlaren.


Tog rundan genom skogen på andra sidan vägen och avslutade den med att gå runt Hörninge hem. En nätt liten runda på en 8-9 km. Det var utlovat regn idag men har inte sett en droppe. Dock var det blött på marken så det hade väl som vanligt inte läst prognosen utan passade på medan jag sov. Maken hade fikagäst när jag kom hem. Fikade lite jag också. Sen var det till att ta hand om den nu torra tvätten. Eller jag fixar min del och lägger makens på hans sänghalva så får han ta hand om den när han känner för det.


Har fixat en målarutmaning. Dock en aning svårt att finna nöjet i den när man hela tiden funderar på hur man ska fixa ett annat motiv. Har gjort det jag tänkte göra på den. Kommer jag ihåg att ta med mig träpennorna så kan jag måla bilden jag egentligen vill göra i veckan. Idag hjälptes maken och jag åt med middagen. Dock smet maken ut en runda till garaget medan maten stod i ugnen. Blev åter en vad-finns-hemma-och-vad-kan-man-göra-av-det middag. Får bli rester i morgon.


I övrigt har jag bara tagit det lugnt. Funderade ett tag på att försöka ta mig ner till Ekerum men konstaterade att sitta i bilkö en ledig dag var inte det roligaste som finns. Borde tagit en mindre promenad till nu ikväll men lät det vara. Får gå desto mer i morgon. För övrigt har jag fått ihop över 100 000 steg denna vecka och samtliga för dagen. Även om lite till inte hade gjort något. Men nu ska jag straxt sova. En runda till Kalmar står på schemat i morgon fm. Maken behöver laga sin glasögon. Själv tänker smita in på telia och införskaffa lite mer minne till telefonen. Och kanske beställa nya glasögon. Tänker dock sova på den saken. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar