Öland

Öland
Solnedgång

söndag 18 september 2016

Inte riktigt lika effektiv

Söndag som lördagen var. I går fick jag ihop 27000 steg inte rekord men det är inte ofta jag hinner med så många. Idag har jag iaf fått ihop till dagens mål samt de som är bra att nå utöver dem. Vaknade straxt före väckarklockan och konstaterade att jag var trött och sov sedan en stund till. Innan lunch hade jag hunnit äta frukost, vattna blommorna, måla en bild, klippa gräsmattan, förbereda köttfärsen samt vila.


När klockan var 13 tog jag mig en promenad. Det har inte gått som maken planerat inför helgen så honom har jag haft på behörigt avstånd. Och det har heller inte varit bra. Men promenader är bra sätt att både hålla sig i form och hålla sig undan. Var tillbaka redan till 14,00. In i duschen för att fräscha till sig. Sen var det bara till att fixa taco's. Maken dotter med sambo kom lagom när allt var klart.


De stannade inte länge men tillräckligt för att äta och fika lite. Makens dotter har köpt sig ett par målarböcker och några träpennor. Men hon konstaterade efter att ha provat mina tuschpennor att det var nog det hon ville ha. För då behövde man inte trycka så hårt när man målar som man får göra med träpennor. Jag höll inte riktigt med om att man behövde trycka så hårt för att få mycket färg av träpennor och lät henne testa mina Caran D'arche Pablo. Hon höll med om att man inte behövde trycka så hårt med dem. Jag lät dock bli att tala om priset. De är inte billiga, inte ens på rea och med andra rabatter.


Efter besöket smet jag iväg till förrådet med bilen som var full med prylar som vi hade packat den med från gamla lägenheten. Tog dock in den uppblåsbara madrassen. Tog ca en kvart. Därefter hjälptes vi åt med att plocka undan flertalet av trädgårdsstolarna, det lilla fällbara bordet samt vilstolarna. Ska vi slå vad om att det blir flera fina helger ett tag framåt nu med tid över? Nu när jag inte kan slå mig ner och bara njuta av vädret.


Maken smet in till grannen, jag fixade disken och en del annat småfix. Jag hade glömt min laddare till armbandet och därmed behövde vi åka en anings tidigare. Det tar ett par timmar att ladda upp och jag gillar att sova. Vi har nu kommit på plats, hittat parkering till bilen, packat upp och gjort oss i ordning för kvällen. Håller även på att ladda armbandet. När det är klart ska här sovas i kvadrat. Var trött redan innan vi hade passerat Borgholm. Både skymning och åka bil måste bara betyda att man har rätt till att sova. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar