Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 6 september 2016

Ganska effektiv

Jag sov faktiskt gott i natt och visst var jag trött när det var dags att stiga upp men piggare än jag hade trott. Idag var en sån dag då jag steg upp före maken för att hinna duscha och tvätta håret innan jobbet. Var för trött igår kväll. Innan jobbet hann jag att riva ur sängen och packa ihop täcke och kuddar osv i en påse. Hann med att plocka ihop alla badrumsprylar såsom tandborstar, kan, tandkräm, kam, duschkräm osv. Och allt innan jag gick. Då var jag ändå i tid.


Hann reda upp en hel del på jobbet så röran från förra veckan blev mindre. Dvs informera leverantörer och få information. Hann med lite annat också. En del fixade jag åt processteknik i rummet bredvid och en del fick jag hjälp med av dem. Super när man kan få hjälp och samtidigt hjälpa lite tillbaka. Smet från jobbet 3 kvart tidigare.


Var hemma före maken. Hann börja fixa lite och äta innan maken kom. Hade visst packat ihop en påse också. Vi åt och maken fick plocka ihop sin säng. Sen monterade jag ner tv möbeln, diskade, torkade disken och packade ihop den. Under tiden hämtade maken kompis och släp- Jobbets hade besiktats idag och fått order om lite lagning innan användning. Så maken kollade med kompis som lånade sin svärmors. Var nästan klar när de kom.


Sen var plötsligt både släp och bil fullt. Det blev sängar, tv möbel, nästan alla påsar jag plockat ihop, sängbord och samtliga frysvaror. Under tiden plockade jag ner mer. Hjälpte till att bära också. Medan de körde iväg låste jag efter att ha plockat ihop ytterligare en påse som jag bar med mig. Sen knatade jag efter. Kunde passa på att hämta mer ur bilen innan jag gick alla trappor upp. Jag plockade in frysvarorna innan jag hjälpte till att bära upp. Och vips var bil och släp tomt och vi kunde åka tillbaka och hämta mikro, tv, några bord, blomma och resterande av påsarna. Passade även på att ta så mycket kylvaror som jag kunde få plats med i kylkorgen. De tog bilen och jag gick. Tror vi började klockan kvart i sex och var klara 1,5 timme senare.


Körde hem kompis och släp. Åkte och lämnade bilen vid gamla lägenheten. Har ingen vid den nya. Så vi har lite att fundera på till månaden är slut. Sen gick vi till nya lägenheten. Har nu hunnit fixa till sängarna, packa upp 2 kartonger, plocka ihop alla tomma kartonger, fixa till badrummet, tömma ett antal kassar och fått till det mest elementära utan att ha 58 lådor och påsar överallt. Är rätt mör nu. Tur man får lägga sig nu. I morgon ska vi bara plocka lite annars är det vila som gäller. God natt.

2 kommentarer:

  1. Kan aldrig vara nyttigt att flytta så här ofta! Men å andra sidan blir det bra rensat...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog enda fördelen med att flytta. Det försvinner prylar varje gång.... Ska vi hålla på så här fram till pension lär det bli tältsäng och sovsäck de sista gångerna samt tandborste och hårborste.....

      Radera