Öland

Öland
Solnedgång

söndag 9 november 2014

Plockande

Har inte gjort mycket denna helg. Tänker inte göra det heller. Dock har påskpyntet nu fått en egen plats. Detta gjorde att jag kunde lägga en hög med dvd där pyntet var innan. Detta gjorde att jag fick ett hyllplan ledigt i hyllan som ska tömmas och plockas bort. 

Jag har också  veckan plockat lite i min övernattningslya. Detta gör att jag kan ta med en hög med böcker som är mina dit. Men där dessa böcker stod har jag nu fyllt upp med fler böcker från hyllan som ska bort. 4 tomma hyllplan av 8 totalt. Nu måste vi snart bestämma oss för om vi ska ha bokhyllan kvar eller bara byta rum på den. Det troligaste är att vi bara byter plats.


Har också ägnat dagen åt att klura på lite julbelysning. Jag har ju infört köpstopp för okynnesköp. Frågan är om fönsterbelysning för december är nödvändigt eller ej. Sen har jag en del gamla belysningar kvar. Dock skulle en del av dem behöva bytas ut. Och där måste jag snart bestämma mig. För om ett par veckor lär det vara rätt utplockat. (Eller chansar man och köper på rea i januari.)

Tror jag ska se om jag inte kan plocka lite till. Det hindrar mig nämligen från att sitta och titta på div belysningar på nätet. Och är man upptagen så handlar man inte oavsett om det behövs eller ej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar