Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 12 november 2014

Jo pytt

Inte blir det som man har tänkt sig. Blev ingen mat direkt. Gick ut en runda först. Var rätt skönt med tanke på att det är november och det brukar vara svinkallt.Var rätt gott med varma mackor efteråt. Hade ju ätit middag på lunchen så jag behövde inget avancerat.


Fönsterpynt lådan gick snabbt att gå igenom. Tog den andra när jag ändå höll på. Var inte så mycket som skulle vara här. Så får nog ta med ett par lådor till hit. Om jag inte plockar ur mer ur dem. Annars lär det bli tomt.


När jag ändå höll på så flyttade jag bort lite fler filmer till tv-n, fick då upp de sista böckerna i hyllan. När jag ändå höll på så beslöt jag att maken vill ha vissa filmer i huset, de rök med andra ord ner i en kasse för hemfärd. Var fortfarande rätt pigg på att göra något. Förlängde därmed min gardinstång. Där tog det dock stopp. Maken har skruvat fast ena änden så hårt att jag inte orkade lossa den. Hmm, frågan är när han tänker besöka mig och åtgärda det?? Nästa år?


Sen var jag så sur att jag gav faderuttan i att göra mer. Och idag vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. För det jag hade tänt göra är ju redan gjort.... Får lata mig. Men först lite mat med efterföljande sysslor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar