Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 4 november 2014

Inte mycket gjort

Om allt hade gått som planerat skulle jag ha varit ledig i fredags, maken skulle ha varit frisk i helgen som varit och vi skulle ha fått trappen klar. Men som så ofta så blir det inte som planerat utan tvärtom. Så jag jobbade mer än planerat och så lite till i fredags och maken var sjuk i helgen. Han var så sjuk att han besökte doktorn och medicin mot bihåleinflammation, Så mycket trapp blev klart,


Dock var maken och handlade verktyg för att kunna göra klart och vi valde även ut bräderna vi ska ha, För jag vill börja med en trätrapp. Sen vet jag inte om det är det vi ska i slutänden. Men iaf de första åren sen kasnske jag vill ha stentrapp trots allt, Sen låg maken resten av helgen.


Kan inte skryta med att jag gjorde mycket mer heller för den delen. Fick dock alla måsten och det-syns-ändå-inte-jobben gjorda. Dock blev ingen mat lagad. Har en hel del redan tillagat som bara väntade på att ätas så vi djupdök ibland det. Behöver göra det några helger till om inte maken blir duktigare på att äta i veckorna.


Igår var jag i Göteborg och vårt svenska huvudkontor. Möte upp kollegan från den andra tillverkningsenheten. Så efter en dag som började runt 05 och slutade efter 21,30 blev inget vettigt gjort. Idag när jag kom hem efter 11 timmar på jobbet så blev det heller inget gjort. Har bara latat mig och skäms inte ett skit för det. Men i morgon hoppas jag vara lite piggare så jag kan städa. En dammsugning hade inte skadat, frågan är bara orkar jag? Kryper jag till sängs nu finns chansen iaf......

2 kommentarer:

  1. Önskar dig en djup och energipåfyllande sömn!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var den bara för kort tid dock. Känner att ett par timmar till hade inte gjort ont....

      Radera