Öland

Öland
Solnedgång

lördag 15 november 2014

Grå dag

Ingen rolig dag idag. Vädret är grått. Det är som att gå i vattenånga. Det regnar inte riktigt men det är så fuktigt att man ändå blir blöt. Skulle lika gärna kunna dra täcket över huvudet och sova sig igenom dagen. Behöver dock ha tvätten tvättad.


Sen kan man ju inte riktigt slösa bort dagen så. Har alltså varit i Borgholm och gått i affärer. Har ju köpförbud så inget är inhandlat. fast idag berodde det mest på att jag inte gick in i väskaffären och i övriga affärer hittade jag inget jag ville ha till ett pris som kändes ok. Dvs det jag kunde ha tänkt mig var i mina ögon för dyrt. Så mycket behövde jag det inte.


Väl hemma igen var det dags att mata tvättmaskinen med dagens första laddning. Tyckte inte jag kunde slöa till sen så det var till att plocka i ordning lite i gästrummet. Där står numera 2 pappkassar med böcker. En som ska med mig och en som mina föräldrar ska få. Sen rök soffan ut och jag började dammsuga innan maken tog över.


Nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Börja med steken till middagen kanske. Sköter sig ju själv egentligen men tyvärr den hoppar inte i en form och kryddar sig själv.Annars hade det varit intressant och smaka var gång. Eller skulle jag kanske damma. För jag såg på listen bakom soffan att det inte vore helt fel. Och är det dammigt där kan man nog ta listerna i hela huset. Tror jag gör det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar