Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 14 januari 2020

Vad då lugnt?

Vad är det? Går det att äta eller köpa i affären` Isf vill jag veta i vilken. Nåväl, trött som attans i morse kom jag upp och blev klar. Väl ute upptäckte jag att jag hade velat ha en längre promenad. Helt underbart väder om än en aning kyligt. Det fanns det dock inte tid för. Och trots att möten var kortare än planerat och något inställt var det fullt upp. Kollegan i rummet mitt emot skulle gå vid 16. Var kvar efter mig som gick runt 17. Så lugnt har vi det.


Trots mycket och fler akuta grejer så har en del förebyggande hunnit avverkas, städat undan en del och gjort klart lite annat. Hunnit få lite skvaller från forna arbetsgivare, guidning för att hitta sparade dokument osv. Promenaden hem som var tänkt till en timme blev 1,5. Men så hann jag med att spela lite, prata lite med andra spelare osv. Blev en tur i affären. Bara för att jag kunde. Väl i lägenheten har jag bara fixat mat. Både för att äta idag men också på jobbet i morgon. Nu kan jag krypa ner utan att behöva fundera på det i morgon. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar