Öland

Öland
Solnedgång

måndag 14 maj 2012

Om jag bara kunde förstå.

Det är likadant varje söndagskväll (nästan). Tänker lägga mig i tid och rätt vad det är sitter jag och tittar på Fowley's war. Enda programmet jag verkligen tittar på och det slutar runt midnatt. Väldigt smart om man ska upp 5.35 dagen efter. Och jag vet om att det slutar sent. Smartast vore om man tog sig i kragen och gick och lade sig innan det börjar. Men icke.

Fick en del gjort i helgen som var. Inte så dumt att ha en dator som inte ger en mer än 45 min åt gången. Varit ute och gått ett antal gånger. Kanske inte så väldigt långt var gång men desto fler gånger. Och det borde väl ändå vara bättre än ingen motion?

Hunnit att städa undan en hel del och då dammråttor inkluderat. Fattar inte varifrån de kommer? Och de verkar inte vilja flytta heller. Funderar på en sådan där dammsugare med vattenfilter. Någon som vet om de är bra? Jag har fått för mig att de inte dammar lika mycket som vanliga.

Köpte ljus, fat och sten på IKEA tidigare iår. Nu när påsken är över har jag bytt ut den gula sanden. Mot ljusgrön. Ser riktigt bra ut om jag får säga det själv. Och visar jag ingen bild kan ingen säga emot :) Blommorna har inte blivit omplanterade men väl fått mer jord. Förstår inte vart jorden tar vägen men försvinner gör den och jag slänger inte alla i skallen på mig själv.......

Börjat att förbereda för en lång helg på Öland. Med lite tur blir det så men datasystemet på jobbet uppdateras denna vecka så vi får väl se vad det blir av det. För inte kan det väl fungera smärtfritt på en gång? Ett datasystem? Utan strul för någon? Håll tummarna för ett under! (Maken kom hem lagom till midnatt igår eller straxt innan jag gick och la mig.)

Om någon vill gå på loppis i helgen utanför Köpingsvik kan Ni hojta till. För då öppnar jag. (Måtte vädret inte vara sämre än det varit idag och låt det helst vara som igår med sol.)

Nope gäller att skynda sig så datorn inte slocknar igen. Ha det gott!

2 kommentarer:

  1. Dammsugare med vattenfilter har jag också funderat på. Om du köper en måste du skriva om den fungerar bra eller inte

    SvaraRadera
  2. Kan ju bara inte låta bli att kommentera vilken förståndig dator du har. Den ser till att du får paus med jämna mellanrum!

    SvaraRadera