Öland

Öland
Solnedgång

söndag 27 maj 2012

Någon som vet hur man öppar upp en Acer laptop?

Min dator stänger av sig väldigt snabbt numera. Och detta för att hårddisken blir överhettad. Har hittat vad fläkten sitter. Men hur kommer jag åt den?? För det kanske räcker med att rengöra den? Eller kan man byta ut den??

Min stackars lilla dator......


Maken har köpt mig en ny hp. Han har installerat det allra mesta nu förutom att jag inte har köpt något office paket än. Måste ha office, blir bara sur på open office. Han sitter numera tillsammans med mig och läser på internet.. Han nyttjar den nya så länge.


Den nya datorn......

Jag hoppas mest på att ett under ska ske och min dator botar sig själv. Skulle ge rätt mycket för att få behålla min acer. Hmmm en plastbit med en del elektronik i. Att de kan få en i sitt grepp så..........

1 kommentar:

  1. Det ska gå att öppna upp de flesta laptops på en del är det dock väldigt bökigt att komma åt fläkten. På något märke så krävdes det att man plockade bort tangentbordet. Det går att köpa fläktar löst och byta ut. Se vad jag har lärt mig av att med jämna mellanrum få köksbordet fullt av delar från laptops, nackdelen med en sambo som är för snäll och fixar andras datorer

    SvaraRadera