Öland

Öland
Solnedgång

söndag 11 november 2018

Swish sa det

Och så var ytterligare en vecka passerad och lider mot sitt slut? Eller gör den det? Lider alltså? Nåväl denna veckan är slut om knappa två timmar. Fredagen händer aldrig så mycket numera. Man stiger upp, går till jobbet, rusar till bussen, byter snabbt buss så man hinner med för att sätta sig i bilen och väl hemma återstår att packa upp och sedan lägga sig. Man hinner/orkar inte mycket mer. Jo, jag brukar förbereda första maskinen tvätt till lördagsmorgonen.


I lördags smög jag upp och körde igång tvättmaskinen så den var klar när jag väl steg upp på allvar. Frukost i Borgholm. Hade inte hunnit handla så maken och jag intog den på Nya konditoriet. (Det var nog nytt på typ 50-talet.) Sen fortsatte jag till parken för att möta upp lite pokemonkompisar. 3 timmars promenad innan vi bröt upp. Lagom trötta. Men frisk luft och en del promenerande blev det allt. Hämtade några julklappar som jag hade beställt innan maken hämtade mig.


Väl hemma fick jag för mig att jag skulle baka. Men behövde lite mjölk och annat för att kunna göra det. Ner till affären och handla. Nästa gång ska jag kolla vad som mer behövs. För väl hemma saknades mjöl. Och baka lussekatter utan mjöl är svårt. Nåja, får bli en annan lördag. Bytte gardiner i gästrummet och lite småplock blev det men inget egentligt vettigt. Tiden försvann oavsett det.


Idag har jag packat väskor, fixat ett antal matlådor, middag, vattnat blommor, handlat en mixer till övernattningslägenheten samt lämnat present till pappa och lämnat över en bunt med kort på släkt som jag inte har en aning om vilka de var. Eller jo när jag väl fick veta vilka det var så visste jag vem de flesta var. Men långt ifrån alla. Behöll bilden på pappas farmor, pappas mormors mamma och en på farmor med en av sina systrar. Men nu vet jag vad de heter också. Resten lämnade jag med önskemål om att det skulle skrivas upp på baksidan vem det var och vilken anknytning de har. Mamma fick några bilder som tillhörde den delen men annars var det mest från pappas håll.


Väl framme och bilen tömde behövde detta gäng med pokemonkompisar lite hjälp med att ta en raid. Klart man hjälper till för inte har väl det faktum att man behöver typ 850 till något med saken att göra? Därefter var det dags för att tvätta håret så det är torrt eller nåja, nästan torrt när jag straxt ska släcka lampan. Vilket jag borde ha gjort fr en halvtimme sedan. Så lika bra att fixa det med en gång. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar