Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 8 november 2018

Det går inte så bra

Vad jag menar med det? Kommer längre ner i denna text. Dagen började iaf bra. Inte riktigt klar så tidigt som igår men jag kom iaf i väg i vettig tid. Hann gå nästan lika mycket som igår och var på jobbet något tidigare. Dvs någon minut. Förmiddagen gick i ett svep och plötsligt var det lunch. Fick bli en rask kortare promenad på den andra halvan av den. Bara jag och en kollega som gick idag. Dock åt olika håll men sista biten hade vi sällskap.


Efter två möten, två besök på den delen av byggnaden där man kan gå hur länge som helst utan att varken hitta eller hitta ut igen. Dock fixade jag att både hitta dit jag skulle samt tillbaka vid båda tillfällena. En hög med dokument genomlästa och godkända om än med en anings grymtande osv. Det var sen det sket sig. Tänkte gå hem tidigare så jag gick en timme efter jag hade tänkt mig. Sen skulle jag "bara" ta en liten extra sväng innan jag planerade att titta efter thermokjol. Den lilla extra svängen tog ca 1,5 timme lite drygt och någon kjol har jag ännu inte sett. Får försöka på nytt nästa vecka.


Väl hemma var det till att äta lite och sedan plocka undan en del, förbereda annat osv. Men jag har inte hunnit med hälften av det jag ville ikväll så i morgon behöver jag packa ner det sista medan maken gör sig iordning. Behöver också vara någorlunda klar till maken ska åka så jag kan hjälpa honom att bära ner. Hittade visst 2 kassar med pant och en del annat som jag vill ha med hem. Så om jag slår samman dagen så gick det inte så bra med det jag ville gör när jag kom hem. Lyckades inte ens komma iväg i tid, Tur man har en förstående make. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar