Öland

Öland
Solnedgång

lördag 23 augusti 2014

Intensiv vecka

Varför bara göra en sak i taget när man kan göra allt på en gång. I veckan som var skulle jag ha städat lägenheten. Jo tisdagen gick bra. Var där och tog med mig så mycket jag bara fick plats med i bilen. Det såg hyfsat ut förutom fönsterna som jag tänkte ta insidan på i onsdags. Tänkte var ordet. Hade dock fått en kallelse av en kund i Södertälje om att jag skulle infinna mig på onsdagen. totalt 9 timmars körning för 2 timmars möte. Tror Ni jag orkade putsa några fönster när jag väl var hemma halv 8 på kvällen?

Torsdagen var inte mycket bättre. Hade besök från huvudkontoret. Skulle gå igenom vad som skulle vara aktuellt nästa vecka på den stora revisionen då. Att jag sedan hade några möten som inte gick att slingra sig ur samtidigt ska vi väl inte prata om? Fredagen var ännu värre. Men då rymde jag från jobbet redan straxt efter 15. Orkade bara inte mer då.

Den korta paus jag tog på vägen hem i onsdags. Visingsö i bakgrunden.

Lämna besöket på stationen, hem packa bilen, köra hemåt, hämta dynor på vägen, en snabbis hos föräldrarna osv. Var inget pigg när jag väl var framme. Hjälpte dock inte. Var tvungen att börja tvätta med en gång. Blev dock en tidig kväll. Idag har jag inte gjort ett skit mer än tvättat och allt det där som behöver göras men inte syns. Dvs om det blir gjort annars syns det för väl.

I morgon måste det bli en tidig start. Gamla lägenheten måste städas och helst ska vi kunna lämna nycklarna också. Värden vill säkert besikta städningen också. Men med lite tur får vi det att gå ihop. Annars blir det kämpigt nästa vecka. För lika tuffa som onsdag till fredag var i denna blir hela nästa vecka gånger två. Lägg sedan till att det ska vara i 12 timmar om dagen......

Tror jag ska vila lite i förebyggande syfte nu!

2 kommentarer:

  1. Sådans veckor är inte så kul och tyvärr inte heller tillräckligt få. Se till att tvätta hjärnan från jobb i helgen, boosta gärna själen också. Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I helgen som kommer blir det totalt hjärnsläpp. Enligt väninnan som ska komma ska minst en karl vara inblandad. (Dvs minst en flaska vin med manligt namn.) Jag lär säkert klara mig med att lukta lite.....

      Radera