Öland

Öland
Solnedgång

lördag 30 augusti 2014

Då var det fixat

Förra året fick jag ett presentkort på Växer. Nu är det inte många dagar kvar på det. Igår när jag åkte förbi passade jag på att förbruka det. Ska erkänna att jag visste vad jag ville ha. Men hade inte kollat sorter, höjder, lämplighet eller om det går att plantera dem nu.





Jag ville ha så många färger som möjligt men hittade inte fler än 5 färger. Väl hemma så fick jag googla lite om dem. Inte nog med att jag fick med 5 olika färger hem, det är 4 olika höjder också. De är heller inte lätta. frågan är valde jag rätt?? Men de är ju så fina när de får växa och blomma. Samt blivit lite större.

Med 9 st fjärilsbuskar ska jag väl iaf få njuta av rätt många fjärilar nästa år? Dvs om jag nu får dem att överleva. Kunde fått fler om jag hade avstått från två st som var större och dyrare. Men de var ju så fina..... Nu ska de bara planteras också.


2 kommentarer:

  1. Det kommer att bli fint.
    Kan berätta att liljkekonvaljerna vi fick av er nu har etablerat sig och börjat breda ut sig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas på att detska bli bra. Mest hänger det på om rådjuren låter bli dem.

      Roligt att höra att de trivs, liljekonvaljerna.

      Radera