Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 27 augusti 2014

Då var det kapitlet slut

I tisdags blev inte dagen så lång som planerat. Istället för 18:30 var kunderna klara redan 16:30. Dock är det ju alltid lite man har att styra med som man skulle ha gjort om man inte hade varit upptagen hela dagen. Kom iaf ifrån jobbet en timme före planerat. Perfekt. Kunde slå nästa hyresgäst i gamla lägenheten en signal och bestämma tid för överlämning av nycklar osv.


Allt var klart straxt efter 18:00. Passade på att handla lite av det som inte finns på det ICA som finns på nya orten. Var "hemma" till 19. Vilket var den tiden jag hade trott jag skulle vara utan överlämning av nycklar osv. Jag lär besöka gamla orten någon mer gång. Lite nya vänner fick man ju där och de är ju synd att gå miste om bara för att man har bytt arbetsort.


Nu kan jag koncentrera mig på den nya lägenheten helt och hållet. Som att bestämma vilka tavlor jag vill ha. Inte för att jag har så många väggar att hänga dem på. Desto viktigare att välja rätt. Vet iaf två jag inte ska ha. De får följa med till huset denna helgen. Ska fundera på vad jag vill ha. Lika bra att börja nu så kan maken sätta upp dem nästa gång han är här.....

2 kommentarer:

  1. Härligt att du börjar få ordning!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp helt underbart. Plötsligt får man plats med det man behöver och vill ha. Nu återstår det mest pynt samt att veta var man har sakerna. Det viktigaste har jag full koll på med köksdelen kunde ha varit bättre.

      Radera