Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 6 augusti 2014

En mycket snabb visit

Fyllde bilen i söndags kväll. Skulle egentligen behövt ha med mer men det fick inte plats. Upp tidigt på måndagen. Hade klipptid redan 9,00. Hade tom hunnit och handla lite färdkost innan dess. Därefter hämta min mor på stationen. Sen bar det av. Tror vi kom i väg 10,20.

Kan tala om att det var långt. Runt 13 kom vi på att vi ville ha lite i magen. Såg en skylt om ett gästgiveri i Rejmyre. Kunde väl inte ligga så långt från vägen till Katrineholm?? Låg en bra bit bort, vet jag numera. Blev ingen mat där utan på Pizzerian som vi inte rekommenderar. Skitiga toaletter, inga servetter eller glas. Och personalen väldigt torra. Blev för övrigt inget besök på glasbruket heller. Får bli en annan gång.

Via Västerås och Avesta gick resan. Runt 18,30 var vi framme i Sandviken. Parkera bilen i garaget, packade ur bilen och därefter en snabb fika. Vi tyckte vi hade suttit så mycket att vi kunde gå en runda. Blev en kort promenad till närmaste affär. Behöver jag tala om att vi alla sov gått redan 22,00?

På tisdagen skulle dottern börja jobba redan 8,45. Hon brukar ta bussen efter 07,00. Förvisso började inte hennes sambo förrän 14 men vi var uppe och åt frukost med dottern. Detta gjorde att vi kunde köra henne till jobbet. Det låg 10min bort om man körde bil. Hon fick en timmes sovmorgon.


Vi följde GPS-en på vägen hem. Det blev Gävle, Sala, Västerås, Katrineholm, Norrköping osv. I Linköping tänkt vi äta i Gamla Linköping. Hittade dock ingen parkering och blev därmed utan lunch, choklad, kringlor och annat smått och gott som kan inhandlas där. Det blev lunch på ett Rasta söder om.

Började regna norr om Gränna så det blev inga polkagrisar heller. Hämtade dock paket i Ljungby som Netatonce var så snälla och skickade dit istället för dit vi nu bor. Detta gjorde att jag passade på att visa min mor den nya lägenheten. Därefter blev det raka spåret hem till föräldrarna. Passerar ju så varför släppa mamma på stationen när jag kunde släppa av henne vid ytterdörren? (Låste både upp och bar in hennes packning.)

Därefter var det "bara" en dryg timme kvar att köra. Var nog inte världens bästa chaffis då men hem kom jag. Totalt blev det 150 mil och 18 timmars körning. Nästa gång får det bli 2 övernattningar. För övrigt började röklukten i Gävle och röken tog slut mellan Västerås och Katrineholm någonstans. Säger bara stackars dem som bor där uppe.

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Åh jag har ju varit hemma nästan hela året i år ju :)

      Radera
  2. Ojoj vilken trip, ni fick in en hel del verkligen. Håller också med om att stackars de som bor i brandområdet, det går nog inte att föreställa sig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan man föreställa sig hur det är har man nog varit med om det själv. Och det har man inte, tack och lov!

      Radera