Öland

Öland
Solnedgång

fredag 4 januari 2013

Sitter och tar sats

Maken är på Öland. Åkte redan igår och då hade jag tvättstugan. Dessutom har jag lyckats att sabba höften igen Eller det är bara muskelfästet som inte gillar mig just nu. Vila några dagar brukar funka. Om jag nu kunde hålla mig stilla........


Innan maken åkte hann jag plocka ihop och packa ner 4 lådor med tomtar. Sitter just nu och samlar ihop mig för att hämta upp tre lådor till att fylla. Vill egentligen fylla en trälåda men där jag förvarar den tills nästa tur till Öland vill jag ha en flyttkartong. Men den kartongen är den till allt fönsterpynt. Det vill jag iaf behålla tills nästa helg eller lite till. = Får ta upp de två lådorna + en flyttkartong till. Hur länge orkar man med en massa kartonger i vardagsrummet?? Några timmar?? Tar dessutom upp ytterligare en tom. Fyller den och fyller sedan trälådan. Och ordningen i förrådet blir som jag vill ha den. Nästan.


Det var något om att ta det lugnt och vila??? Inte just nu iaf. För nu tänker jag springa ner.


3 kommentarer:

  1. Inte alltid det är lätt att ta det lugnt när det är saker man vill eller måste gör, men låva i alla fall att du tar det lugnt när du håller på och fixar.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag fattar inte att du orkar hålla på och packa kartonger hela tiden. Lite vila kanske vore bra. Sköt om dig.

    SvaraRadera
  3. Du skulle behöva lite bromspiller:)
    Har länge funderat på den söta vita katten, är den din? Ann-Christin och jag hade en vit katt när vi växte upp. Dom är ju inte så vanliga. ha det bra och försök ta det lite lugnt. Kram

    SvaraRadera