Öland

Öland
Solnedgång

söndag 6 januari 2013

En lat lördag

Det var det dags för igår igen. Gjorde inte många knop alls. Dock vek jag ihop kartongerna från IKEA som våra filmer ska tillbringa sin närvaro i. Jag tyckte jag hade varit så smart och räknat ut allt så bra. Dock hade jag mät fodralen med en linjal som var i skala. Samt fel eller rättare sagt avrundade fel. Fodralen är 18,5 cm. Och jag avrundade som jag brukar till jämnaste talet. Dvs 18, hade varit smartare med 19.


Det hade dock inte hjälpt. För IKEA's mått stämde inte heller. Saknas 5 mm från vad det står att det ska vara. Och då har jag ändå mätt utvändigt. Annars hade jag kunnat lagt dem på andra hållet och ändå fått in fler. Men vi struntar i det och låter det bli ett tomrum i varje.


Vi lyckades tömma totalt 7 hyllplan på de 6 kartonger vi hade. Men vi har gått igenom 8 hyllplan. Ett halvt blev sparat. Nu är frågan när vi ska till IKEA nästa gång. Förvisso "bara" ca 5 mil till Älmhult. Men åka dit för 10 kartonger á 15 kr känns väl lyxigt. Åker ju förbi var gång vi är på östkusten. (Fast då det i Kalmar.)


Nu ska bara kartongerna märkas upp med siffror. Då vi även har noterat i vårt filmarkiv i vilken låda de finns i . Ska vara lätt att hitta en film om vi så vill. Barnfilmerna fick vara kvar Om vi får besök eller så. Sedan är frågan hur fasiken vi ska få in 4 flyttkartonger, 1 trälåda samt 6 filmlådor i vår bil nästa gång vi ska till Öland och förrådet. Hoppas bilen är en aning flexibel............ Iaf mer än jag tror att den är......

2 kommentarer: