Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 16 januari 2013

Lite är avklarat

I december skulle jag ha tagit kort för körkort. Hmmmm idag blev det gjort eller precis innan de stängde. Men nu är det gjort iaf. Nu behöver man inte tänka på det de närmaste åren.

När vi ändå var ute passade vi på att besöka apoteket. När jag var hos optikern sist fick jag droppar till ögonen då de har börjat att kännas torra med jämna mellanrum. Bara ett problem med droppar. Ögonen ska vara öppna när man droppar i dem. Jag tror jag har lyckats att få droppar i ögonen tre gånger nu. Jag skulle kunna bli världsmästare i "Den som blickar till fortast". Nu hade jag sett att det finns ett spray som man ska spruta på ögat när man blundar. Och då ska jag väl ändå lyckas? Återkommer med besked när jag har testat ett par gånger.


Blev lite delikatesser också när vi ändå var ute. Ost till maken och lite kex till mig. Vi blev lite lata också och köpte oss varsin sallad när vi ändå var ute och gick. Maken valde räkor och jag kyckling. Dock var jag mätt efter halva. Vilket inte gjorde maken så mycket. Då fick han ju lite kycklingsallad också.

Och allt detta fixade vi på max en timme. Vi var nog värda en sallad. Maken behövde jobba lite mer när vi väl hade ätit. Han ligger lite efter för tillfället och försöker komma ikapp. Jag har ännu inte tagit mig i kragen och gjort ett ryck för att göra detsamma. Å andra sidan har jag inga resor de närmaste två veckorna om vi undantar en dagsutflykt lite då och då.


Eller rättare sagt två de närmaste veckorna. Fast det lär ändra sig tämligen snart. Har två leverantörer i Belgien som väntar besök innan februari är slut. Likaså gör en i Turkiet. och jag bör hinna till England innan mitten av mars. Nåja det blir iaf inte mer än en dagsutflykt innan denna månaden är slut.

Men nu ska jag ta natt. Har en massiv dag i morgon. Och det gör inget om jag orkar med det jag har planerat och skulle det bli lite till så gör det inte ont. Det skulle inte lite mindre minusgrader ute heller göra......

4 kommentarer:

  1. Ögonen är det lite läskigt att pyssla med. Kommer ihåg hur drygt det var i början när jag skaffade linser. Hoppas att sprayen funkar bättre. Du får försöka ta det lugnt när du är i Sverige

    SvaraRadera
  2. Hoppas sprayen ska fungera bättre. Inte roligt när man ska hålla med saker runt ögonen. Ja måla sig går bra men andra som droppar m.m är inte alls roligt.
    Bra med män som äter upp de inte vi orkar... :) Har en här hemma jag också... ;)
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Hua! Jag är likadan när det gäller ögonen. Shit! Blev just påmind att jag inte har tagit kort till mitt körkort. Kör fortfarande utan och det är ju skit korkat.

    SvaraRadera
  4. Jag ska fota mig nån dag för nytt körkort.
    Spray kan ju vara lättare, bara du hittar till ögat när du blundar:)Kram

    SvaraRadera