Öland

Öland
Solnedgång

söndag 27 januari 2013

Ibland får man ryck

Vi har nu fått ner dvd filmer i 12 kartonger och fortfarande behövs iaf 2 till. Men det borde kunna räcka. Hoppas jag, annars får faktiskt resten rum i hyllan vi ska behålla med filmer. Men två kartonger till ska inköpas vid lämpligt tillfälle. Tur det är Ikea.

När vi hade lagt in alla utom de sista 10 filmerna i en databas vi har för dem. Då kraschade det programmet och allt försvann. Men nej vi börjar INTE om! Tror jag. Man är ju kvinna så vi kanske gör om det. Roligt var det dock inte.


Igår kom min ena bror och min far på besök. Fick en fråga på FB om hur det var, så jag tyckte de kunde komma på fika om de var sugna. Det var de. Så nu är första semlan för i år äten. För det var vad jag rusade iväg att köpte. Hann byta julgardinen från köksfönstret också innan de kom.  Kanske inte de vackraste jag har sett men de är iaf vita, når längre än fönsterbrädan och släpper in ljus. Man kan inte få allt. Bara kontoret kvar och där tänker jag byta innan dagen är slut.

När de ändå var här fick de med sig en kasse med saker till lilla Emma. Syrran gillade stickers Emma fick förra helgen och skickade med pengar att köpa mer. Dock hittade jag inte den sorten men andra som jag tror Emma kommer att tycka om. Sedan hittade jag lite annat när vi höll på att plocka som också åkte med till Emma.


Burit ner de första 6 kartongerna med filmer har vi också gjort. Samt placerat dem så de är lätta att komma åt och ändå har god ordning i förrådet. Städat av lägenheten har vi också gjort. Hittade ett köksbord i köket. Av någon anledning så hamnar all post där. Och en massa annat som ska flyttas senare. Nu finns bara duk, radio, och en fruktskål.

Idag är det stora tvättdagen. Och med tanke på att maken var magsjuk i början av veckan så har det blivit lite extra byten av handdukar osv. Men så har jag klarat mig. Peppar, peppar..... Andra maskinen är i maskinen och bör vara klar vilken minut som helst. Alltså lika bra att avrunda här och rusa ner. Hela dagen har jag inte lust att hålla på och det är en maskin kvar att tvätta.

1 kommentar: