Öland

Öland
Solnedgång

fredag 4 januari 2013

När man gör mer än man tänkt sig

Tänkte bara fylla en låda och förbereda en för nästa lass med tomtar. Nu sitter jag här med endast en tomte kvar. Och det bara för den är för stor för att läggas i kartong. Får bli i sin plastpåse och sedan i en pappkasse.






Granen är heller inte ner plockad. Frågan är om den inte får dela pappkasse med tomten. Eller om jag ska montera ner den och glömma att den finns?


Tänkte spara mina Nyströmstomtar men de åkte ner när jag ändå höll på. Nere i högra hörnet sitter denna lilla tös:


När jag har tröttnat på den lilla porslinsfiguren tror jag att Emma ska få den. Men säker är jag inte. Just nu är den ner packade med tomtarna. Dessa försvann också ner i sina lådor. Helt tomt ovanpå. (Makens nästa projekt är att tömma ett antal hyllplan på filmer.)




Jag lyckades ju att göra mig av med en dryg flyttlåda med julsaker före jul. Maken tyckte synd om mig och gav mig denna i julklapp. Hmmm nu behöver jag lådan igen. Fast jag låter honom inte lämna tillbaka den. För nu är den min!!


1 kommentar:

  1. Jag gör det lätt för mig. Tog aldrig fram så mycket julpynt så det kommer att gå fort att plocka ner det

    SvaraRadera