Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 1 maj 2014

När man upptäcker hur illa ställt det är.

Jag har fått en porslinsblomma en gång i tiden. Eller sticklingar var det men nu är det en stor blomma. Den är jättefin men den har en liten egenhet som inte är så bra. När den har mer än 3 blomklasar som blommar samtidigt då luktar den väldigt skarpt.


Min astmamedicin är slut sedan en dryg vecka. Hade bara lite kvar så jag har snålat med den. Idag när jag putsade fönsterna idag upptäckte jag hur mycket den blommar. Och jag har inte känt ett skit. Hoppas verkligen doktorn ger mig medicin i morgon.


Räknade till totalt 15 klasar varav 12 var i full blom. Det bör stinka här just nu......

2 kommentarer:

  1. Jag har en likadan, men tänkte inte på att den luktar när den blommar. Däremot skräpar den då...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har två. En som luktar på kvällar och nätter och en som inte luktar alls. Eller iaf inte om man jämför dem.

      Radera