Öland

Öland
Solnedgång

måndag 26 maj 2014

Morsdag

Den firades hemma hos mina föräldrar tillsammans med mina syskon och deras familjer. Min mor fick sin present för några veckor sedan. Dock var hon inte allt för förtjust i den då det var en slöjdad sork. Mamma är nämligen rädd för den typen av djur. Dock är både Emma och jag väldigt förtjust i den. Fast Emma kallar den för mus. Och det är tur hon är så liten när hon frågade maken om han ville följa med och hämta musen. (Som vi för övrigt bäddade ner i mammas säng innan vi åkte.) Mamma fick också igår paket. Nämligen en liten vit ängel med ett rosa hjärta. Tyckte hon bättre om.


Vi blev bjudna på grillat med potatisgratäng och sallad. Till efterrätt blev det rabarberpaj med vaniljsås. Även om min ena bror åt vaniljsås med rabarberpaj. Var lite ost och kex där emellan och innan vi fick åka var det kaffe med kakor. Själv delade ut utlovade dumleklubbor. Hade lovat Emma totalt 5 men hon skulle bara få äta 2. Givetvis fick Emil lika många. Övriga fick en var.


Framåt halv fyra var det dags att lämna. Skulle hem och packa upp. Behövde handla så det fanns något att äta idag på lunchen också. Med lite tur behöver jag inte handla förrän onsdag kväll nu eller ännu hellre på torsdag. Det var dock en aning varmt ute och det märktes för ac-n gick hela tiden. Kallt om tårna men lagom i övriga delar.

Själv hade jag fått ett kort med Miranda nallar på av min dotter. Väldans sött. Tack för det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar