Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 29 maj 2014

Ingen bra dag

Vaknade av väckarklockan och det kändes som om jag inte hade sovit alls. Vägrade stiga upp förrän flera timmar senare. Fortfarande lika trött. Tog mig dock samman och gick upp. Men trött och yr kände jag mig.


Vi lyckades dock tömma makens bil på plastlådor som hör hemma här. Vi tom lyckades organisera dem och lite annat så vi tom fick mer tom yta. Det var ju iofs bra. För tom yta gör inte ont. Fick i mig frukost också men inte blev det bättre. Jag gick och vilade och maken hämtade röjsåg och trimmer. Passade på att tvätta en maskin tvätt. Alltid skönt att det gjort.


Maken laddade både trimmer och röjsåg med tråd. Jag hjälpte till lite med trimmern. (Med betoning på lite. Blev nog inte så väldigt många kvadratmeter.) Gick in och lagade mat istället samt fortsatte att vila. Fixade till en rabarberkaka tillsammans med grannen.
Hon behövde recept och då jag sällan följer några fick hon vara med och skriva ner själv.


Rätt var det är kommer nästa granne och frågar om vad som hänt med min bil. Hela bakrutan var spräckt. Inte en hel kvadrat cm finns på den. Ut och fotografera, lägga in pläd i den samt maken fick flytta den till under tak. Det blir till att jaga verkstan i morgon samt hitta plast och plasta in ytan där det borde finnas en ruta.


Känns som om jag hade kunnat strunta i denna dag. Tro jag ska se om jag kan vakna i morgon och upptäcka att det är torsdag då och denna dag bara var en dålig dröm. Eller iaf att verkstan råkar ha en ruta stående och tid att fixa den i morgon. Fast ska det lyckas behöver jag ringa när de öppnar. Och dit är det inte många timmar. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar