Öland

Öland
Solnedgång

måndag 12 maj 2014

Inte som tänkt

Kände mig lite tjock i halsen när jag gick upp i torsdags morse. Under dagen blev det allt mer påtagligt att antingen skulle jag bli förkyld eller få stämbandskatarr. Framåt eftermiddagen och mötets slut var jag också helt slut. Så i stället för att försöka utforska Brescia blev det till att köpa halstabletter. Vinet som jag hade tänkt köpa åt min mor blev ett minne blott. Orkade inte bära. Det blev till att utforska sängen. Försökte dock äta lite först inte ens det funkade så bra.


Vaknade upp på fredagen än sämre. Var tröttare än när jag gick och la mig. Fick dock i mig lite melon till frukost och vatten. Var tidig på flygplatsen och kunde sova tre kvart. Sov hela flighten till Frankfurt. Där var planen att jag skulle ha jobbat. Skulle nämligen sitta där 4,5 timmar. Sov gott i 3,5 hav dem. Köpte dock en nackkudde. En dator väska är inte så skönt att på. Var tacksam att jag hade checkat in resväskan.


Sov hela flighten till Kastrup. Nu blev det plötsligt jobbigt. Hade 40 min på mig innan tåget skulle gå. Dock fick jag inte ut väskan förrän 15 min innan. Tack och lov finns det ju stolar man kan vila på medan man väntar på sina väskor. Orkade inte handla något här heller. Hade fortfarande inte ätit sedan frukost. Borde ha köpt något att äta. Väl på tåget så kunde jag sova en dryg timme. Sen hade jag tre larm på så jag kom av där jag skulle.


Tror inte det har varit skönare så många gånger än det var i fredags att få komma hem och krypa ner i sängen. Och i stället för att gå på olika loppisar i lördags så sov jag bort hela dagen. Jo jag fick faktiskt i mig en hel macka. Söndagen blev inte mycket bättre var dock tvungen att tvätta. Tack och lov för tvättmaskin och torktumlar säger jag bara. (Ska bli intressant och se om jag lyckades förstöra något när jag orka ta tag i det igen.)


Nu ska jag bara se till att bli frisk så fort som möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar