Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 14 juni 2012

När man introducera fika i Kansas



Idag en timma innan jag egentligen skulle sluta passade jag på. Klart mina amerikanska kollegor skulle få prova på en riktig svensk fika. Nu hittade jag bara svenska pepparkakor av märket Anna. Passar rätt bra då det är min favorit sort.



I övrigt blev det någon hård mintkaka, cookies, brownies och äppelpaj med vaniljglass. Vaniljsås är något de inte känner till här. Fick också veta att det fanns kök med ugn så jag hade kunnat baka egen kaka och bjudit på. Tål att tänkas på. Har man bara allt med sig kan man ju göra det direkt efter jobbet. Alternativt en mix och slänga in under lunchen. Men men det kommer kanske fler gånger?



Förvånadsvärt många gillar våra pepparkakor. Det var den kaka man ska minst dubbelt så många av. Den gillade alla. Men det var någon sort till som tog slut. Och den som var mest upptagen fick ta med sig resterande av äppelpajen hem Skulle inte klara sig till i morgon. Glassen hamnade i frysen.






En säng och man skulle kunna bo på kontoret och spara in på hotellkostnaden :)

3 kommentarer:

  1. Snäll du var som bjöd dom på go´fika.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att bjuda på svensk fika. Dom hade säkert gillat vaniljsås, för det är ju såååå gott:) Kram

    SvaraRadera