Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 14 juni 2012

Bison



Idag skulle jag få se bison. Allt var planerat men säg de planer som håller? Inte dessa. Den som skulle ta mig till dem satt fast i möte som dessutom drog ut på tiden. Vederbörande hade även aktiviteter med sina barn inbokade på kvällen.



Men Bison fanns på hemvägen för guiden. Och det är min sista dag här. Helt enkelt körde jag hyrbilen efter och blev visad till platsen. GPS hade jag med för att hitta tillbaka till hotellet. Dock blev den aldrig inkopplad.


Stället där jag skulle se dem har även en liten köttbod som ska enligt skylten hålla öppet tom 18.00. Inte idag. Så jag ville inte ställa bilen på gårdsplanen och gå till djuren och fotografera. Men jag kunde dock med att parkera bilen vid avfarten, kliva ur den och fotografera därifrån. Dock ville jag inte gå fram till inhägnaden. Var lite osäker på hur djuren skulle reagera. Men om jag skulle komma hit igen så vet jag var de finns. Och en svensk är lika exotisk för dessa trakter som bison för mig. Ett besök lär jag då försöka mig på igen.



Tills en ev nästa gång får Ni nöja Er med dessa bilder.

6 kommentarer:

  1. Skönt att det finns farmar så de inte dör ut. Tuffa djur :)

    SvaraRadera
  2. Såna fanns vid Julita gård förr i tiden. Jag minns att vi åkte dit när jag var barn.

    SvaraRadera
  3. Kul att få se dem i alla fall

    SvaraRadera
  4. Låter som resan gått bra och innehållit en hel del trevliga inslag. Tur att nästa vecka är kort så du får en liten paus från jobbande.

    SvaraRadera