Öland

Öland
Solnedgång

söndag 8 december 2019

Helgen som försvann

Trots jag smet tidigt i fredags. Dvs straxt före 15. Och därmed hade handlat och var hemma före 19 så försvann helgen. Passade på att tvätta första maskinen redan på fredagskvällen. Skulle ha gäster på lördagen. Skulle bjuda på gröt och pepparkakor. Så gröten kokte jag medan tvätten tvättades. Plockade en del också. Så det mesta var klart när jag gick och la mig.


Lördagen gick åt till att köpa fågelmat, komplettera med det som glömdes dagen innan, en massa motionerande trots blåst som var onödigt mycket av och så gäster. Några trevliga timmar försvann och vi glömde bjuda på glögg. Så den ligger kvar. Hann även med lite mer tvätt innan det var dags att sova.


Idag blev det en seg start men hittade lite till att tvätta så nu är tvättkorgen helt tom. Inget trevligt väder så det blev en minimal promenad längs vattnet nere i Köpingsvik. (Ok det fanns lite pokemon där som jag ville ha trots blåst och duggregn.) Ätit rester vilket vi får göra några dagar i veckan som kommer. Grattat grannen som fyller år i morgon. Grattis som du läser här. Sen var det dags att packa och ge sig i väg. Maken har tandläkaren på fredag så frågan är hur jag löser det. Kör man tar det typ 3,25-3,5 timmar med tåg och buss typ 5,5 timmar och mer. Och då får man ta ledigt halva dagen typ. Så det där med att åka kollektivt år inte helt lätt. Men det får lösa sig för nu behöver jag sova. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar