Öland

Öland
Solnedgång

söndag 15 december 2019

3dje advent

Vart de övriga två tog vägen vet jag inte. De är försvunna. Iaf för mig. Tog bussen till Älmhult i torsdags. Eller bussarna om det ska vara petigt. Där blev jag upplockad för färd hem. Med ca 7 min marginal så hann vi tom handla det som behövdes i matväg för hela helgen. Eller iaf tills jag ställde mig och bakade för sen var det till att komplettera. Klockan var rätt mycket när allt var inburet och uppackat.


Fredag gick dagen åt till ett par möten som jag behövde närvara på, ett besök hos banken, en hel hög måsten och väldigt lite motion. (Känns i kroppen idag.) Det var dock väldigt skönt att ha tvätt och en hel del annat avklarat innan helgen ens hade börjat. Lördagen gick åt till att slutföra det som inte blev klart under fredagen samt fixa de flesta matlådorna som behövs för kommande vecka. Men trots regn fick jag iaf ihop nästan 7km.


Idag har jag fått ihop det som återstod av veckans kvot av promenader. Dock under tidsbegränsning. Så det var tempo som gällde i stora delar av den lilla tid jag hade. Haft de närmaste grannarna på grötmiddag. En trevlig stund där det bekräftades att Labrador är en försköning av vad de egentligen heter. Dvs Labradåre…. Men kul har man. (Lite osäker på vad matte egentligen tycker men Churre och jag tycker det är lite halvkul iaf.)


Nu är väskorna uppackade, mat till jobbet står klart i kylen osv. Tänderna ska borstas sen ska lampan släckas. Rätt trött är en bra beskrivning. Lite kvar att fixa i veckan sen kan det få bli jul när det vill. Men samtliga dagar som är kvar lär behövas. (Om inte annat så till att komma på en bra julklapp till maken. Goda idéer mottages med tacksamhet.) God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar