Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 4 december 2014

Nu har jag tinat

När jag kom till lägenheten i måndags efter jobbet var det något kylslaget. Näst in til så det var varmare ute. Det var hela 13°och inte var det helt enkelt att få upp värmen heller. Trots att jag använde ugnen för att få upp värmen något hade jag inte fått upp tempen till mer än 14° när jag skulle lägga mig.





I denna underbara värme skulle jag fixa till sängen. Men jag hade inte fixat någon 80cm bäddmadrass och samtidigt kände jag inte för att ha båda sängarna utan ville ha något mer golvyta. Vad gör man? Tja den som aldrig testar får aldrig veta om det funkar. Jag tog helt enkelt den breda madrassen och vek den så det nästan liknade en soffa innan jag började bädda.




Bakom står alltså den andra resårmadrassen på långsidan. Och bakom madrassen finns även ett element som jag nu kan ha påslaget en aning. Blev ganska ok när det var bäddat. Och än har jag inte åkt ner på golvet. Känns faktiskt inte efter 2 nätter som om det skulle vara det heller.

Man ser nästan inte nivåskillnaden. Åter till temepen. I tisdags när jag steg upp hade jag fått upp tempen till 15°. Fast nu fick jag se att elementen var nerskruvade. Innan jag smet iväg till jobbet vred jag upp dem till hälften. Och när jag väl kom hem hade jag fått en temp på 18° Riktigt varmt och skönt. :) Idag har jag nästan 20°. Tror jag ska behålla det. Man behöver inte ens ha dubbla raggsockar på fötterna eller tjocktröja på. Tänk vad lite värme kan göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar