Öland

Öland
Solnedgång

måndag 29 december 2014

Fy fasiken!

Så kallt det är idag. Har samma temp i lägenheten som ute. Bara det att det är minus ute och plus inne. Men 14° är inget att jubla över. Smet en liten aning tidigare från jobbet idag och åkte diret och köpte lite att sova i. Dock ingen pyjamas för de hade bara till män och fula sådana. Inga så där fina som man kan se i gamla svartvita filmer.


Trots att jag inte ska lägga mig än så har jag dragit för mörkläggningsgardinerna och tom nypt ihop dem med klädnypor. Har även tömt fönsterna och lagt upp gardinerna där för att isolera lite. Elementen går inte att vrida upp mer.


Kanske skulle resa mig upp och packa ihop det som ska med hem i morgon. Borde ha fixat ett par papperskassar så jag kan få med mig mina orkidéer. Har inte lust att gå miste om dem nu. Kanske skulle kolla med kompisarna om de råkar ha två pappkassar över. Så får det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar