Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 3 december 2014

Gamla vanor

När jag var liten skulle man ha lussekatter och pepparkakor klara till första advent. Pepparkakor hade jag men om man bakar lussekatterna 1-a advent måste det väl ändå vara godkänt.



Orkade inte göra så många så jag gjorde dem stora, Fick väl ihop ca 45.  Fast det var på håret.


Köpte russin förra helgen, köpte en förpackning i fredags och fick köpa en idag. Allt för att få russin i dem. Skåpsråttorna är omättliga i år. För en sak är säker inte hade jag 1,5 kg russin i de 45 bullarna det blev iaf....






Men då jag vill att de ska få svalna under bakduk och tycker att de är för varma för att flytta med bara händerna har jag nu kommit på det ultimata verktyget för att få dem från plåten till bänken. Eller vad tycks om det?





Vi lyckades få in grannen lagom tills det var dags för provsmakning. Något godare än mixen var de nog fast jag kan inte riktigt säga att de var så mycket godare att det är värt allt mer jobb. För mixbullarna var attans så smidiga.....




Ska jag baka mer innan jul behöver jag en större frys eller så behöver vi äta mer mat. För nu är den rejält full......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar