Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 28 oktober 2014

När det inte blir som planerat

Blev en sådan söndag och ännu mer så igår. Maken var förkyld så som män blir. Själv var jag trött i söndags men inte värre än att jag höll igång och avslutade dagen med att fika med en kompis. (Nu håller vi tummarna att hon inte fick med sig makens förkylning.)


Dock vaknade jag ett par tre gånger på natten mellan söndag och måndag. Mindre bra med tanke på att jag hade möte inbokat tidigt och jag sov i huset. En kvart före alarmet skulle väcka mig så förstod jag varför. Magen var rejält i uppror. Inte värre än att jag kunde göra mig i ordning och åka till jobbet. Så länge jag inte åt något eller drack något gick det hyfsat. (För mycket grädde och socker lördag och söndag.)


Hade många möten inplanerade så att åka hem var liksom ingen idé för det hann jag inte mellan mötena. Hade jag hunnit det hade jag kunnat närvara på dem ändå för samtliga var internet eller telefonmöten. Nåja en kvart innan ordinarie dag var slut packade jag ihop och smet hem.


Under kvällen sov jag mest. Hade planerat att ta lite sov morgon idag, Det tyckte dock inte kollegorna att jag skulle ha. Var på plats i vanlig tid. Å andra sidan har jag mest haft internetmöten idag och lite andra krismöten. Samtliga gick väl. Men en sån måndag vill jag inte ha igen. Nu tänker jag försöka återhämta mig lite mer men först en tur till affären.


Maken har varit generös och delat med sig av sin förkylning. Att jag behöver vara i Göteborg på måndag, på jobbet fram tom fredag nästa vecka är inget han brydde sig om. Eller iaf har inte förkylningen brytt sig om det. Men men det får lösa sig. Nu en tur i det fina men mörka vädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar