Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 1 oktober 2014

Åter på plats

Varit en intensiv resa med mycket lite sömn. Kom hyfsat sent från Emma's prinsesskalas, var också rätt mycket trafik på 25-an. Skördemarknaden på Öland hade troligen slutat lagom så skulle köra där jag var. Tog betydligt längre tid än det brukar.

Väl i lägenheten var det till att packa, möblera om i lägenheten för fönsterbyte under min frånvaro osv. Blev rätt sent innan jag kom i säng. Sedan upp tidigt så jag skulle hinna packa ihop sängen och flytta bort den. Annars hade den varit i vägen.


Till jobbet, fullt med möten, hade en del att förbereda inför resan, rusa hem, parkera bilen, rusa till tåget osv. Hann dock med tåget, kom till Kastrup, checkade in till flyget för att till hotellet och checka in. Fick några timmars sömn innan det var dags till att rusa till flygplatsen igen och gaten.

Landar på destinationen, rusar till hyrbilsdisken, hämtar bilen och kollegan från huvudkontoret. Tog en stund och lite hjälp för att få igång navigatorn. Dock fick inte igång ljudet med en gång så vi fick se lite av Frankfurt som vi inte hade tänkt. Dock inte mycket för jag hade försökt att memorera kartan fram till autobahn. Fick till slut på ljudet och vi kom också fram.


Efter ett långt intensivt möte utan mat (som jag fortfarande inte hade fått i mig när jag var tillbaka på flygplatsen) var det dags att köra tillbaka. På flygplatsen hann vi äta lite innan vi fick dela på oss och ta oss till respektive gate. Hann tillbaka till Kastrup så jag hann med näst sista tåget. Skulle bara till moster som hade lovat att det var ok att komma sent och att jag fick låna soffan. (Och slapp ytterligare en natt på hotell.)

Klockan hade hunnit passera midnatt med marginal innan jag kom till ro. Efter 5,5 timmar var det dags att stiga upp för att hinna med tåget hem. Hämta bilen och ta mig till jobbet. Orkade inte jobba mer än en ordinarie dag. Mötte maken halvvägs för att få hans nycklar till lägenheten. Kände inte för att sova i bilen. Han bjöd på middag så var det iaf fixat.


Tillbaka till lägenheten var det till att möblera tillbaka alla möbler. (Jag hade fått ett nytt fönster. har nu ett som är i bra skick.) Packa upp och har hunnit sätta mig en stund. Fast jag tror jag ska gå och lägga mig. Kan nog sova hyfsat länge i morgon. Frågan är om jag kommer upp så jag hinner cykla till jobbet i morgon. Annars tänker jag med gott samvete sova lite till och ta bilen.

Om jag bara får upp lite värme i lägenheten igen. Den är rejält utkyld. Dock är det iaf 16 ° denna gång. Men ikväll har jag inget bröd att värma i ugnen.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar