Öland

Öland
Solnedgång

söndag 12 oktober 2014

Blev lite gjort idag också

Maken åkte iväg på förmiddagen och hämtade ett lass till med sten. Själv stannade jag hemma och skulle jobba. Det sket sig rätt fort. I nästan 2 timmar klarade jag mig sedan körde jag fast. Kom inte åt alla filerna som jag behövde för att dels kunna stämpla in och visa att jag jobbade och dels de jag behövde information ifrån.

 Fortsätter där det tog slut på lördagen.

 Arbetsvantar är bra att ha och varför inte ett par fina (fast onödigt dyra kanske.)

 Jag förberedde med stenar

Maken fick fixa resten

När maken kom tillbaka så bytte han kläder. (Jag hade vikit ihop all ren och torr tvätt medan han var borta. Hade även packat ner nästan allt som jag skulle ha med mig.) Tog på mig ett par arbetsvantar och en jacka. Maken förberedde med grus, jämnade till och la ut stenen. Själv bar jag fram den så han bara hade till att lägga ut den. Efter en timme hade vi fått ut en tredjedel där den skulle ligga och jag hade förberett ytterligare ett par varv.

 Maken kämpar på

 1/4 del eller nästan 1/3 del av stenarna på plats.

 Det minskar på släpet sakta men säkert.

Det ska ligga på linje, i samma höjd, rakt och enligt ett mönster. Allt enligt maken.

Vi kan nu se att vi kommer inte att klara oss med bara ett lass med sten till. Dock lär det inte saknas så många att vi behöver använda släpkärra. Vi hoppas också på ett så pass hyfsat väder att vi kan hämta det sista lasset nästa lördag samt lägga ut den. Dvs att vi ska hinna göra hela platsen klar. Eller vi lär troligen inte hinna med stenarna som ska delas och läggas på plats. Eller få gruset och bräderna på plats. Det år ev vänta till våren men kanske bara eventuellt.

 Så här långt hann vi innan jag var tvungen att åka.

Och detta fanns kvar på släpet. Resterande hade jag förberett åt maken. Vore ju synd om han blev arbetslös medan jag var borta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar