Öland

Öland
Solnedgång

fredag 8 december 2017

Fredagkväll

Var uppe som vanligt men betydligt segare. Var hemma från jobbet idag också. Men idag är smärtan en aning annorlunda. Stelare, ömmare vid kontakt men en anings rörligare åt höger iaf. Dock gör det rejält ont att snyta sig, nysa och dricka upp det sista ur glas/mugg. Värme har nu börjat att hjälpa lite, lite så det går iaf åt rätt håll.


Har gått en del (med luvan uppe så inget drag på nacken) idag. Lyckats med alla stegen idag. Första gången sedan jag fick ont. Hunnit hämta paket på posten, kunde dock inte hämta makens bilnyckel då de stängde redan 13 idag pga julbord, inskaffat rejält med mat till fåglarna samt fyllt på hos dem, förberett middagsmaten för hela helgen. (Fast den ska tillagas innan den äts.) Köpt nya LED lampor till lägenheten då vi inte hade några och en håller på att gå sönder.


När väl maken kom hem så sorterade jag tvätten och körde igång den första. Sen kändes nacken nästan ok en stund. Den var dock inte tillräckligt bra för att baka lussekatter upptäckte jag. Kört diskmaskinen och förberett ytterligare en till. Passade på att förbereda ytterligare en maskin tvätt också när jag ändå höll på. Ätit kom jag på runt 17 att man kanske skulle göra. Då hade jag inte ens ätit frukost än.


Nu ska tänderna borstas och jag sova. Jag hoppas att jag inte förstörde för mycket med att försöka baka. Tänkte försöka få upp minst två kartonger på vinden och helst ner 2-3. skulle gärna tömma dem också. Men det får bli morgondagens bekymmer. Först sova. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar