Öland

Öland
Solnedgång

fredag 1 december 2017

Ett inlägg får det allt bli

Hade svårt att somna men var till slut tillräckligt trött för att sova trots att det gjorde ont i nacken. Kände i morse när jag väl vaknade att bära väska till jobbet gående var inget alternativ. Så fick snällt åka med maken. Var på plats nästan en timma tidigare än normalt. Jag hann ändå inte i genom hälften av mejl. Talade dock om för avdelningen att jag skulle gå tidigare idag. Hmm jo det gjorde jag. En halvtimma typ. Hade förstås tänkt att smita runt lunch.


Fick dock med mig datorn hem. Snart årsskifte och därmed så finns en del förberedelser att utföra. En del utföres bäst hemma så man får sitta i lugn och ro. Får dock se om jag hittar lite tid för det. Men hoppas kan man ju alltid. Idag hann jag gå hela 100m innan maken mötte upp och lät mig åka. Idag fick det bli ett stopp hos mamma som fyller år idag. Hade köpt två tomtar och en gris i marsipan. Hon frågade om de var till för att äta eller att ha som prydnad. Tyckte hon kunde välja själv. Det var hennes. Fördelen om hon äter upp dem är att man kan köpa nya/andra nästa gång hon fyller.


Därefter var det dags att ta sig till affären. Fick med mig hem så jag kan baka lussekatter. Frågan är om nacken gillar det eller om jag ska vänta till nästa helg. Troligen får det bli nästa helg. Blev heller inget Kalmar slott idag och därmed blir det inte av alls i år. Ska dock försöka ta mig till Borgholm i morgon och deras julmarknad. Behöver en present till mamma och pappa. de firar 50 år bröllopsdag i morgon. Frågan är vad köper man till några som har det de behöver? Får bli något förgängligt så de slipper funderar på vad det ska ta vägen.


Väl hemma var det till att packa upp. Sen har jag tömt två kartonger med julpynt. Dvs bara tömt dem inte ställt ut det. Jo lite men bara det som tillhör advent. Får bli ett eget inlägg när jag har hunnit fota det. Passade på att låta Robert sköta om golven under tiden. Kan ju säga att nacken inte alls tyckte om dessa aktiviteter. Promenad har det inte blivit alls. Blåste lite väl kallt. Nu ska tänderna borstas och jag läggas. Hoppas att nacken är bättre i morgon så jag hinner med allt jag vill i morgon. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar