Öland

Öland
Solnedgång

söndag 3 december 2017

Borta var ytterligare en helg

Denna helg känns som man blev snuvad på. För när jag väl tassat upp och kört igång första maskinen tvätt så försvann liksom hela helgen. Det var frukost, lite småplockande, byte av tvättmaskin, körde torktumlare, en promenad i Borgholm, fixade middag och så den där sedvanliga städningen. Och plötsligt var klockan mycket. Eller mycket och mycket. Maken skulle ha huset för sig själv och jag fick ge mig av. Fick bli en promenad till i Borgholm. Fast på kvällen fuskade jag och blev bjuden på te där. Blåste och var kallt som attans.

Julmarknaden i Borgholm hade inte mycket att ge. Eller jo det hade den nog men inte mig. Jag har dessutom fixat nästan alls julklappar så inte ens det kunde jag leta efter. Tror det bara är makens kvar nu. Blev dock en snabb tur in till den idag också. Kom på att en stor grön bock med röda band hade varit något att ge föräldrarna i bröllopspresent. Men se det var inte att tänka på alls visade det sig. Det fick helt enkelt bli blomma, slottsmarmelader samt choklad. Blomma var dessutom av sorten bukett. Med andra ord behöver de inte fundera på var de ska spara dessa presenter.


De firade idag och alla syskonen med familj var där. Passade på att ge syrran hennes present. Vi får se om hon får behålla den eller om Emma lägger beslag på den. Emil fick lite mer pokemonfigurer, Emma en hög med glitter till sitt pyssel, Tore fick en Fendt 724 Vario skala 1:32 och Lina fick nalle, boll, halsband och en tupp. Lina tyckte dock att hon kunde nog få Tores traktor också. För nallen tänkte hon allt behålla. Tore passade även på att tala om att han hade fått en större likadan av mormor. Fast när jag då tyckte att han kunde lämna den han fick av mig hos mormor så förstod han inte alls vad jag menade.


Därefter var det till att köra till lägenheten. Så jag har hunnit tömma bilen, packa upp, dammsuga hela lägenheten utom hall och badrum, renbäddat sängarna, gå en promenad och handla pålägg till mina mackor samt lite frukt. Maken är hemma och döende. Han håller på att bli förkyld. Jag kan dock tala om att nacken tycker numera att jag varit väldigt dum. Värre ont än innan trots gel från apoteket. Nåja, hoppas kunna sova bort en del.


I morgon när jag kommer från jobbet får jag ta de sista kvm och sedan blir det vila för hela slanten. Tror jag. Å andra sidan med tanke på mängden mejl lär jag väl inte vara hemma förrän det är dags för tandborsten. Kanske lika bra att lägga sig med en gång och sova lite i förebyggande syfte. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar