Öland

Öland
Solnedgång

fredag 10 februari 2017

Omväxlande dag

Vaknade mitt i natten törstig som bara den. Bara att stiga upp och dricka. Sen gick det bra att lägga sig och sova vidare. Lyckades med konststycket att sova mer än 7 timmar i natt trots det! Rekord denna veckan så här långt. Tänker dock slå det rekordet i morgon och det med marginal. Men jag kom upp jag fick mig en längre promenad och var på jobbet i tid.


En dag som pendlat mellan moll och dur. Den slutade sent mot vad jag hade velat men på ett bra sätt. Om vi bortser från några timmars övertid i morgon. Löste en kommande kris förhoppningsvis. Och har en annan knut på väg att lösas och allt för att jag fick en aning info, lite tid och en massa det går visst. Eller jag kunde sticka hål på en hög ursäkter utan fog och det är alltid kul. Kan man inte säga den verkliga orsaken ska man iaf inte komma med mindre sanna påstående. Och definitivt inte som en utmaning.


Brukar ju försöka smita så snart jag kan efter tre på fredagarna. Idag blev det så snart det gick efter fyra. Kunde alltså inte nyttja någon flex alls. Nåväl kommer fler veckor och fler möjligheter får jag hoppas. Övertiden tänker jag fixa i morgon. Hälften på förmiddagen och hälften på eftermiddagen. Tänker ta en rejäl paus mitt emellan och under dagsljus. Vill ha en rejäl promenad. Nästa delmål är 2 mil och 500 meter kvar att gå. Hoppas hinna så mycket som möjligt av detta i helgen.


Hade tur när jag skulle hem. Behövde hämta väskan i lägenheten och parkeringen precis utanför porten var ledig. Var alltså på väg efter ca 5 minuter. Jag hann också in i affären jag behövde besöka för att kunna köpa mer fågelmat. Den ena sorten var helt slut hemma och likadant var det med talgbollarna om man bortser från det lilla som fanns uthängt. Och det var heller inte mycket kvar av solrosfröna. Nu kommer det iaf att räcka ett par månader till. Ev längre nu när maken inte kommer att kunna fylla på i veckorna längre. Kommande vecka kan han men inte sen. Han hoppas kunna jobba igen.


Mindre tur hade jag när jag väl kom över Ölandsbron. Har inga problem med att folk inte vill köra fort. Men 65km/h på 90 väg? När det inte ens var i närheten av att vara blött eller halt. Den som låg först kunde heller inte köra åt sidan och släppa förbi. De som låg närmast efter kunde heller inte köra om. Kan tala om att hornen växte sakta men säkert. Tur att inte någon av dem behövde handla mat där jag handlade. Var rätt grinig där ett tag.


Väl hemma var det till att tömma bilen, packa upp det mest nödvändiga, äta lite och sen en kort stunds vila. Dvs maken behövde få prata. En knapp timma senare fick han snällt ta på sig och följa med på promenad. Hade egentligen velat ha två km till men man kan inte alltid få som man vill. Tänker försöka fixa dem i morgon. Därav en paus på mitten av dagen och så får jag klämma in så mycket jag kan efteråt.


Har förberett tvättmaskinen så jag kan starta den tidigt och sov en stund till medan den blir klar. Sen får jag stiga upp iaf om jag ska hinna med allt. Planen är också att bjuda maken på gryta i morgon men den sköter ju sig själv om den bara får en chans att hamna i grytan. Men det tar inte lång tid att få ner grytbitar i stekgrytan. Sen behöver man bara röra någon gång ibland. Men nu ska tänderna borstas och maken nattas. (Jag också för den delen. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar