Öland

Öland
Solnedgång

söndag 5 februari 2017

Lite före eller efter

Idag kom jag upp betydligt tidigare mot igår. Har dock inte gjort så mycket mer nytta om man inte anser att 1,2 mil är nytta. Plockat på gästrummet, burit upp det absolut allra sista. Dvs adventsljusstakarna. Burit ved har jag också gjort samt packat min väska inför morgondagen. Förnyat mitt lotto (hela 19 kr hade jag vunnit) har jag också hunnit med. Försöker ju tömma frysen så idag blev det kycklinggryta gjord på div som fanns hemma. Fast jag fyllde på lite efter att ha varit i affären. Men med gårdagens uttag så blev det iaf mer yta i den.


Idag följde maken bara med på den sena promenaden. Under den tidiga så var han ute och försökte titta på bilen. Titta funkar rätt bra men göra något med vänster hand när man är högerhänt funkar sämre. Så han har pratat en del med sin bror också. Betydligt enklare oavsett hand. Han har även motionerat både Robert och Fido idag. Förvisso fixar Robert det mesta men ibland behöver man tar hjälp av Fido och komplettera lite.


Nu ikväll har jag även hunnit med att förbereda både mig och vad jag ska ha på mig i morgon. Jag hoppas bara att jag kommer ihåg maten. Annars blir det en hungrig dag i morgon. Har även fixat så jag får frukost i morgon (och resten av veckan). Nu återstår att ladda armbandet och borsta tänderna. Det första är klart om mindre än en timma. Kanske ska planera lite med maken med. Han ska ju ha lite skjuts i morgon. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar