Öland

Öland
Solnedgång

måndag 13 februari 2017

Hann ju....!

Vaknade för tidigt. För även om jag har att göra och skulle kunna så är 03 lite tidigt att börja jobba. Så jag somnade om i stället. Rätt skönt. Vaknade av väckarklockan men kände mig rätt hyfsat utvilad iaf. Som vanligt ligger jag bra till tidsmässigt och ska bara..... Sen var den tiden borta. Nu håller jag på att förbereda för makens ankomst. Samtidigt som jag inte orkade packa upp igår så det gjorde jag också i morse innan jobbet. Blev klar och var bara några minuter sen.


Efter att ha fixat ett besök, några möten, fixat lite stämpelkort och övrig information så kunde jag göra det sista på filerna som jag jobbade på i lördags. Kunde vid lunch be kollegorna i rummet kolla så jag inte hade missat något uppenbart. Bara lite som jag inte har möjlighet att fixa överhuvudtaget. Kunde sedan skicka dem till chefen för ytterligare granskning. Han är inte på plats i morgon annars hade ledningsgruppen fått dem som alla hjärtans dags present i morgon. Hehe det hade nästan roat mig lite. Hann även förbereda för det sista mötet samt beta av en hel hög med mejl.


Sen att klockan hann bli mer än 17 innan jag kom ifrån jobbet pratar vi väl inte så högt om? Passade även på att gå en rejäl promenad på vägen hem. Dock inte längre än att efter ha lagat mat och ätit blev det en till promenad. Fast denna med träningskläder på. Har lyckats med konststycket att gå 2 mil idag. Och i ett hyfsat högt tempo. Inte utan att man är lite trött. Eller beror det kanske på att klockan börjar bli mycket igen?


Efter promenaden var det till att ställa sig i duschen en stund. Kan inte påstå att jag frös precis. Nästan så jackan kändes lite överflödig. Har även passat på att renbädda, fixa disken, förbereda för morgondagen osv. Har med andra ord haft en hyfsat effektiv dag. I morgon tänkte jag försöka komma iväg från jobbet en skvätt tidigare än idag. Det var ju inte mörkt förrän jag nästan var hemma. Och en rejäl promenad i dagsljus skulle inte göra det minsta ont. Men först sova. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar