Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 14 februari 2017

Alla hjärtans dag

Vaknade av väckarklockan och trodde den hade fått spelet. Den hade inte det. Var dags att stiga upp. Bara kliva upp och se glad ut. Blev en del till gjort innan jag kom iväg. Kom iaf både att få maten med mig och plocka upp ny till i morgon. Var tom på väg några minuter tidigare. Hjälpte inte mycket kom iaf iväg sent från jobbet med en lista på ad jag behöver göra innan lunch i morgon liggande på skrivbordet.


På tal om skrivbord, det sorteras och fejas på jobbet. Så idag hittade jag en hurts som fick flytta in och vips så blev skrivbordet så rent att jag med lätthet kan damma hela på en minut typ. Bokhyllan bakom ryggen börjar tömmas. Den tillhör en kollega på ett annat kontor. Med lite tur kanske den töms innan helgen? Då kommer vi att möblera om lite hos oss också. Vi har en idé om att kunna slänga ut ytterligare en hylla isf. Få det lite luftigare och mindre ihopklämt.


Idag gick jag inte hem direkt. Tog bilen till grannstaden. Parkerade väster om centrum och gick till östra sidan för ett varv i parken. Kändes lite kort så det blev ett varv runt sjön. Tätt följt av ytterligare ett varv i parken. Sen fick jag gå tillbaka till bilen. Blev en nätt liten promenad på 9,9km. Nästa gång ska maken följa med. Men då parkerar vi vid parken och går ett varv runt sjön. Kommer iaf få 5-6 km eller något sånt. Totalt tog det med en tur i stora matbutiken 2 timmar. Men så fick lite mat till maken följa med. Ok, två avokado till mig med.


Hem och lämna maten, packa in den och sedan köra till jobbet och lämna bilen. En ynka promenad hem på 2,5km. Tror att jag har fått så det räcker idag. För enligt gps-en har jag fått ihop 2 mil idag också. Var hemma en kvart före 22. Och inte ätit något sedan 12,30. Fick bli knäcke med avokado. Hoppas att det inte är värre än att jag får sova på det iaf. Det ska jag göra nu. Behöver komma upp i morgon också. God natt.

4 kommentarer:

  1. Sndaler med raggsockor??? Ha ha ha!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var lite kallt den dagen. Kan kanske bero på det vita på marken?

      (Och jag skulle bara till soptunnan ;) )

      Radera
  2. Okej, jag trodde du var ute på nån sån där långrunda. Fniss!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja det är det helt fel skor för. Men för att springa 15 m till soptunnan en fin dag funkar de bra :)

      Radera