Öland

Öland
Solnedgång

måndag 1 september 2014

Och maken han bara gräver.

En liten bit framåt går det allt. Dock var inte vädret som vi hade hoppats på under lördagen. Egentligen skulle maken ha bytt bromsar på sin bil och jag ha grävt lite under tiden.Men det regnade hela dagen. Inte mycket men för mycket för att byta bromsa samt kunna sprida ut jorden.





Vi kunde inte heller plantera fjärilsbuskarna. Nu hoppas vi bara att rådjuren inte hittar dem samt att de klarar sig tills dess att vi får ned dem. Med lite tur hinner maken med några denna veckan. På kvällarna efter jobbet. Men dels hinner man inte hur mycket som helst och dels är det inte ljus hur länge som helst. Att det är lite jobbigt att byta jobb och lära nytt det glömmer vi.




Säkert är att hinner inte maken om kvällarna måste de klara sig ett par veckor. Kanske ska nämna för maken att de behöver lite vatten också. Jag kommer hem väldigt sent på fredag kväll till lägenheten så jag har sagt att jag inte orkar ta mig till huset. Åker till en väninna på lördagen i stället.  Nu är det dags att göra lite nytta och förbereda kursen som jag ska gå på torsdag och fredag.

4 kommentarer:

  1. Vädret är inte var jag hade hoppats heller.. Det har det inte varit på flera veckor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast idag har det varit helt underbart!

      Radera
  2. Svar
    1. Gör det säkert. Fast ibland önskar man att man hade mer tid och resurser.

      Radera