Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 30 oktober 2018

Upp och nervänd tisdag

Idag var jag segare ur sängen men tidigare på jobbet. Fråga inte hur det gick till. Var väl för trött för att gå långsamt eller något. Fick förvånansvärt mycket gjort på fm och tur var det. Knappt salt lunchen innan det körde ihop sig. Men med bra kollegor så kanske vi inte löste det men vi fick iaf kontroll på läget så till vida att vi vet var vi står och inget lämnar fabriken.


Dock fick jag besök straxt före lunch och efter att ha suttit och dividerat en del om vad som behöver göras samt vad man vill göra så funderade jag mest på om jag skulle hinna gå hem i tid. Bara för att upptäcka att nej dagen var inte slut det var ett par minuter kvar innan det var lunch. Blev en anings jobbigt men som vanligt gick det snabbt över.


När jag väl kom ifrån var huvudet så fullt att det tog en stund att gå hem. Men hem kom jag och efter en stund blev det en macka också. För att slippa gå ut i minusgrader med blött hår har jag även passat på att tvätta det redan ikväll. Lär väl därmed vara plusgrader och hyfsat ok temp i morgon bitti. Nu återstår att borsta tänderna och sedan krypa ner. En anings tidigt kanske men kroppen har inte ställt om till vintertid än. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar